Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Verzenden

Orderbevestiging

Als U een bestelling bij ons plaatst, dan ontvangt U van ons een automatisch gegenereerde orderbevestiging per e-mail. Meestal gebeurt dit binnen een paar minuten. Mocht U na 3 uur nog geen e-mail van ons ontvangen hebben, dan kan het zijn dat er met een van onze servers iets is misgegaan. U kunt gerust Uw bestelling opnieuw plaatsen. Wij nemen in geval van een dubbele bestelling altijd contact met U op voordat we de bestelling klaarmaken en verzenden. U mag ons natuurlijk ook bellen.

Verzendmelding

Op de dag van verzending ontvangt u van ons een e-mail met een track en trace link. Zo kunt u zelf via internet zien waar zich uw bestelling zich bevindt. Over het algemeen wordt door de pakketdienst binnen 48 uur geleverd.

Wijzigen bestelling

Uw bestelling wijzigen kan in overleg met ons. Maar, zodra wij uw bestelling verzonden hebben is dit helaas niet meer mogelijk. Als de bestelling afgehaald wordt en deze staat al klaar, dan is wijzigen ook niet mogelijk. I.v.m. het behoud van de kwaliteit hebben we niets verpakt op voorraad staan.

Dubbele bestelling

Als u niet zeker bent van de gedane bestelling, dan kunt u uw bestelling gerust nogmaals doen. Een dubbele bestelling op dezelfde dag gedaan is voor ons reden om even contact met u op te nemen.

Levering aan bedrijven binnen de EU

Aan BTW-plichtige bedrijven van buiten Nederland, maar binnen de EU bestaat de mogelijkheid om geen BTW in rekening te brengen. Dit is de zogenaamde Intracommunitaire levering. Hiermee kunt u als buitenlandse ondernemer voorkomen dat u in Nederland uw BTW terug moet vorderen. Het is hierbij noodzakelijk om een geldig BTW-nummer in te vullen bij uw klantgegevens, zodat wij dit op de factuur kunnen vermelden. Let op: is uw onderneming niet BTW-plichtig en/of heeft u geen BTW-nummer? Dan kan er op geen enkele manier geleverd worden zonder BTW en wordt er dus altijd het geldende Nederlandse BTW-percentage in rekening gebracht. Ondervinden we fouten in uw bestelling omtrent het BTW-nummer of heeft u geen geldig BTW-nummer ingevuld dan zal uw bestelling pas uitgeleverd worden, zodra het juiste BTW-nummer bekend is. Wij verifiëren alle BTW nummers!

Betalen

iDEAL

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Hoe werkt iDEAL?
U plaatst een bestelling bij ons. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

Paypal

Via onze website kunt u bestellingen plaatsen en direct via PayPal betalen. De bestelde goederen worden dan vrijwel direct na acceptatie van uw betaling aan u verzonden. De eerste keer vraagt de aanmelding bij PayPal enige tijd voor het invullen van uw gegevens. Een minimale kennis van het Engels zal u zeker van pas komen bij de aanmelding. Wanneer u deze aanmelding heeft volbracht dan kunt u bij een volgend bezoek aan onze webwinkel op een snelle en veilige manier betalen.

Wat is PayPal?
PayPal is een internationaal internet betalingssysteem voor iedereen die een email adres heeft. U kunt veilig online betalen gebruik makend van uw creditcard of uw bankrekeningnummer.

Is PayPal veilig?
Jazeker, PayPal gebruikt SSL technologie om uw informatie versleuteld en veilig over het internet te versturen. Wij als ontvanger krijgen geen gevoelige financiële informatie zoals uw creditcard- of uw bankrekeningnummer te zien. Alleen PayPal en de creditcardmaatschappij zien en bewaren deze gevoelige informatie achter zwaar beveiligde deuren. Op deze wijze hoeft u zich dus geen zorgen te maken bij betalingen aan personen die u niet kent.

Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een PayPal account?
Nee, niets staat u in de weg om geld te versturen via uw Personal PayPal Account. Er wordt wel een bescheiden percentage berekend wanneer u een Premier of een Business Account opent. Meer informatie hierover vindt u bij PayPal. Om een betaling bij Webwinkel Aardappelhof uit te voeren heeft u deze uitgebreide accounts niet nodig. Een eenvoudig Personal Account bij PayPal is al voldoende!

Hoe kunt u betalen met dit PayPal account?
Op de volgende twee manieren:met uw creditcard ofvia uw bankrekening
Betalen met uw CREDITCARD
Betalen met uw creditcard heeft als groot voordeel de snelheid waarmee de betaling wordt geregeld want het gebeurt direkt. Wij kunnen dan ook uw bestelling zeer snel versturen , zodat u die dus ook snel in huis heeft. Wanneer u van uw creditcard gebruik wilt maken

Betalen via uw BANKREKENING
Betalen via uw bankrekening is ook mogelijk wanneer u geen creditcard heeft. Wanneer u via uw bankrekening wilt betalen heeft u bij PayPal een virtuele rekening nodig waarop u een saldo overmaakt vanaf uw eigen giro- of bankrekening. U geeft dus uw bank opdracht een bedrag over te maken op de nieuwe PayPal-rekening. Dit neemt in de regel drie tot vier werkdagen in beslag. Wanneer het bedrag is overgemaakt op uw PayPal-rekening kunt u de bestelling pas invoeren en betalen. Kiest u ervoor om een PayPal-rekening aan te maken, zodat u uw bestelling kunt plaatsen en online betalen dan kunt u over drie tot vier werkdagen uw bestelling doen via de optie paypal bij betaalwijze.

Mislukte betaling

Is er tijdens uw iDEAL of PayPal-betaling iets mis gegaan? U kunt eventueel uw bestelling nogmaals doen, waardoor u wel de door u geplande betaling kunt doen. Een dubbele bestelling op dezelfde dag gedaan is voor ons reden om even met u kort te sluiten. U ontvangt en betaalt de goederen maar één keer. In geval van een dubbele betaling ontvangt u per omgaande het teveel betaalde retour.

Zelf overmaken

Wanneer u ervoor kiest om zelf het orderbedrag over te maken, wordt de bestelling klaargemaakt en verstuurd zodra de betaling is ontvangen. Het totale bedrag kan worden overgemaakt op onze bankrekening. NL35 KNAB 0258 2626 48 t.n.v. Aardappelhof
Onder vermelding van uw bestelnummer.
IBAN: NL35 KNAB 0258 2626 48
BIC: KNABNL2H

Achteraf betalen (nog niet mogelijk)

Wanneer u kiest voor achteraf betalen worden uw gegevens gecontroleerd en als dat in orde is wordt de factuur meegestuurd met de bestelling of separaat verzonden. Is het niet in orde dan kan u altijd de mogelijkheid van vooruitbetalen gebruiken.

Verzenden/afhalen

Verzenden of afhalen

Wanneer U een bestelling plaatst bij ons kunt U te kennen geven op welke wijze de levering moet geschieden t.w.: afhalen of verzenden.

Levertijd

Alle bestellingen tot uiterlijk dinsdag 13.00 uur worden op woensdag verzonden. Er wordt binnen 48 uur na verzending geleverd. Bestellingen kunnen in overleg afgehaald worden op woensdag of zaterdag, indien uiterlijk een dag van tevoren besteld. Zonder vooraf te bestellen kan er helaas niet afgehaald worden!

Verzendkosten

Bestellingen tot 20 kg : 6,95 euro. Bestellingen tot 40 kg: 13,90. Bestellingen vanaf 40 kg: op aanvraag.

Annuleren of retourneren

ANNULEREN
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien wij reeds een betaling van u hebben ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert).

RETOURNEREN BINNEN AFKOELPERIODE
U heeft een afkoelingsperiode van 7 werkdagen om zonder opgaaf van redenen de bestelling te retourneren, ingaande op de dag van levering. De bestelling kan alleen ongebruikt en in originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Wij zullen de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten, aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd. Alle annuleringen dienen schriftelijk aan ons kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail of post. U dient in uw schriftelijke annulering in ieder geval uw volledige naam en factuur- of ordernummer te vermelden. Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig.

Klachten

Klachtenafhandeling

Wij staan als exclusieve aardappelteler/verkoper voor de best mogelijke kwaliteit aardappelen en hierbij hoort ook de best mogelijke service. Door pro-actief mee te denken met klanten en openlijk te communiceren, proberen wij enig ongemak te voorkomen. Ook controleren wij iedere bestelling grondig voordat deze wordt verstuurd, waardoor eventuele fouten tot een minimum worden beperkt. Ondanks onze beste intenties kan het altijd gebeuren dat er iets mis gaat tijdens het proces. Heeft u ondanks alle zorgvuldigheid toch een klacht? Dan kunt u op 2 manieren contact met ons opnemen:

Liefst per e-mail
U kunt uw klacht per e-mail kenbaar maken op het e-mail adres: info@aardappelhof.nl. Wij proberen altijd binnen 48 uur te reageren op uw klacht.

Of per telefoon
U kunt ons op werkdagen bereiken tussen 10.00 u en 16.00 u. op +31 (0)641065730